Start do letošní sezóny byl pro náš tým CZU Prague Formula Racing o něco snazší než minulý rok. Na rozdíl od minulé sezóny jsme totiž měli více tolik potřebných zkušeností, které jsou klíčové pro úspěšný chod projektu. Projektu, jehož cílem je porovnat technické, konstruktérské ale také ekonomické dovednosti s konkurencí z celého světa na mezinárodních závodech studentské formule. Během pouhých 8 měsíců musíme kompletně vyvinout a vyrobit schopný závodní monopost a zároveň pečlivě zpracovat veškeré finanční a obchodní aspekty tak, jako by měla začít sériová výroba vyvíjeného monopostu.
Naším cílem pro tuto sezónu bylo zdokonalení loňské formule, což zahrnovalo především vylepšení jízdních vlastností, zpřesnění řízení, zvýšení spolehlivosti jednotlivých komponent, zlepšení aerodynamiky a v neposlední řadě také mnohem lepší přípravu na závody. Technické změny však nebyly zdaleka to jediné, co jsme si dali za cíl. Chtěli jsme zlepšit komunikaci a spolupráci se sponzory, marketing a více jsme se zaměřit na „statickou“ (obchodně-ekonomickou) stránku projektu. Statické disciplíny totiž na závodech tvoří polovinu bodového hodnocení, takže se výrazně podílejí na konečném výsledku týmu.
Zlepšit se musela také prezentace týmu před veřejností a nábor nových členů. Proto jsme uspořádali hned na začátku ak. roku Den s formulí, kde jsme se těšili zájmu studentů, médií a širší veřejnosti. Zároveň to byl impulz pro nábor nových členů, kdy se k nám přidalo několik schopných nováčků. Během roku jsme byli také vidět například na DOD na Technické fakultě, na Miss Agro nebo Pražském Majálesu. Zároveň jsme oživili naše profily na sociálních sítích Facebook a Instagram, kde nás nyní dohromady sleduje něco kolem 2000 uživatelů. Dále jsme natočili nové promo video, které odlehčeně vyjadřuje myšlenku, že ČZU není jen o traktorech.
A zatímco se část týmu se věnovala propagaci a shánění finančních prostředků, konstruktéři vytvořili 3D CAD model nové formule, navrhli jednotlivé úpravy a změny a dodali výrobní dokumentaci tak, aby se mohlo začít se samotnou výrobou. A tak rukama našich členů během jara postupně prošly nejrůznější druhy kovů, plastů, umělého dřeva, karbonových vláken a mnoha dalších surových materiálů, které byly postupně přetvořeny v nový monopost. A čím že se ten nový liší od starého? Tak především je lehčí přibližně o 10 kg. Redukce váhy ale i dalších předem stanovených cílů bylo dosaženo použitím nového, lehčího a přesnějšího řízení, využitím karbonových dílů na karoserii, optimalizací držáku diferenciálu, použitím poloos s tripoidními klouby, lehčím a pevnějším předním křídlem, disky kol ze slitiny hořčíku, řadicí páky z karbonu, zmenšené palivové nádrže atd. Změnami prošel také rám, který posunul těžiště blíž k zemi. Motor má teď nové sání z uhlíkového vlákna a výfuk s tlumičem na míru. Pro zlepšení chlazení je využit přepracovaný chladič vody, dále je zlepšeno mazání motoru díky nové olejové vaně a použitím oleje s nanočásticemi. Nového nastavení se dočkal podvozek a samosvorný diferenciál. Novou formuli jsme otestovali a vyrazili na naše první závody v tomto roce konané na italském okruhu Varano. V nadupané konkurenci jsme se umístili ve vytrvalostním závodu Endurance na 5. místě a celkově jsme si odvezli 19. místo z 52 týmu světově uznávaných technických univerzit.